wtorek, 27 maja 2014

Ciasto z herbatnikami dla leniuchów :)

 Przed świętami wielkanocnymi do jakiejś gazety (niestety nie pamiętam jakiej) dołączona była książeczka z różnymi przepisami. Jeden z nich przypadł mi do gustu, dlatego postanowiłam go sobie przepisać do mojego zeszytu z przepisami. Spodobał mi się głównie z trzech powodów:
1. Bardzo ładnie prezentował się na zdjęciach.
2. Był prosty więc nawet bez umiejętności kulinarnych mogłam sobie z nim poradzić.
3. Nie wymagał zagniatania ciasta (jakoś nie umiem tego robić, bo zaraz mnie bolą ręce :) ).

Składniki:
  • 1 litr mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 250g margaryny
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 4 łyżki rodzynek, orzechów lub cukierków czekoladowych (ja robiłam tylko z cukierkami)
  • 1 opakowanie białej lub mlecznej czekolady
  • herbatniki
 
 Przygotowanie:
  1. Mleko, cukier i margarynę wkładamy do garnka i podgrzewamy stale mieszając do czas, aż tłuszcz się roztopi. 
  2. Stopniowo wsypujemy kaszę mannę i doprowadzamy do zagotowania wciąż mieszając. 
  3. Gdy masa zgęstnieje dodajemy kakao, wiórki kokosowe, cukierki czekoladowe (rodzynki, orzechy) i cukier waniliowy
  4. Tacę lub blaszkę wykładamy herbatnikami, na których rozsmarowujemy wcześniej przygotowaną masę i przykrywamy ją kolejną warstwą herbatników.
  5. Wierzch ciasta obciążamy np. kładąc na nim deskę do krojenia
  6. Wierzch polewamy polewą i dekorujemy cukierkami.
 
Mi ciasto smakowało ale ja ogólnie lubię takie ciasta z herbatnikami. Było słodkie ale nie przesłodzone czy mulące, co mi się podobało. No i jego zrobienie zajmowało mało czasu, tak samo jak czekanie, żeby go spróbować. :)

Polecam i smacznego :)

4 komentarze:

  1. Kiedyś jadłam takie cudaczne ciasteczka i były bardzo smaczne:)

    PS. Uroczo je udekorowałaś:) Niby prosto, a bardzo fajnie to wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) w tej gazecie były udekorowane takimi różowiutkimi cukierkami, ale nie wiedziałam gdzie takie kupić :)

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie, ja też lubię ciasta z herbatnikami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł, wyglądają apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń